Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Bestillings- og returneringsproces

Webshop og kundekonto

Produkter og betaling

Er produkterne nye?
Alle vores produkter er nye og kommer i original emballage, med mindre betegnelsen ”bulk” står angivet ved produktet. I så fald vil produktet blive sendt uden original emballage. Det drejer sig derfor ikke om udstillingsvarer eller B-varer (1).

Hvad følger med varen?
Alle produkter bliver leveret med det tilbehør, som er angivet af producenten.

Er produkterne parallelimporterede?
Størstedelen af de produkter vi forhandler er parallelimporterede. Dette betyder at vi ikke kan garantere at der følger en dansk brugermanual med, eller at sproget f.eks. i et display eller på et panel er på dansk. Brugervejledninger kan ofte downloades på producentes hjemmeside – du finder links her. Parallelimporterede produkter kan sagtens bruges i Danmark. I tilfælde af en defekt vil vi, for de mærker der ikke kan repareres i Danmark, sørge for at varen blive sendt til reparation hos et autoriseret værksted i Tyskland i stedet for. Du finder en oversigt over vores reparationsservice her.

Hvad er en europæisk model?
Europæiske modeller er beregnet til det europæiske marked og er derfor også egnet til det danske marked. Produkterne er 100% identiske med de såkaldte danske modeller med undtagelse af brugervejledningen og sproget i displayet. Sproget vil være engelsk og/eller tysk.

Nogle produkter såsom f.eks. vaskemaskiner og printere vil have et display på tysk, men i sådanne tilfælde vil det være angivet i beskrivelsen.

På Panasonic kameraer findes der både EU og EG modeller. Forskellen mellem disse er, at EU-modellerne kun bliver leveret med en brugervejledning på en CD-rom.

Hvordan kan det lade sig gøre, at produkterne er så billige?
Vi kan holde priserne skarpe, ved så effektivt som muligt at indkøbe store mængder, ved at automatisere så mange processer som muligt og ved strengt at kontrollere vores omkostninger til f.eks. personale, leje og indretning af virksomhedslokaler.

Afhentning

Er det muligt at afhente produkter?
Vores centrallager befinder sig i Erfurt i Tyskland. Alle vores varer bliver sendt derfra, og det er derfor desværre ikke muligt at afhente varer.

Returnering

Hvordan kan jeg returnere produkter?
Hvis du ønsker at returnere et produkt, er du nødt til at meddele dette til vores serviceafdeling indenfor 14 dage efter du har modtaget varen. Betingelser og proceduren vedrørende returnering af et produkt kan du finde under afsnittet returneringsprocedure.

Efter at vores serviceafdeling har modtaget dine produkter og kontrolleret at disse opfylder betingelserne for returnering, vil vi derefter sørge for en evt. bytning/erstatning af produktet eller en tilbagebetaling.

Hvor meget af beløbet får jeg tilbage ved en returnering?
Fortrydelsesretten på 14 dage, er betinget af, at varen returneres i væsentlig samme stand, mængde og i original emballage. Ved køb af elektronisk udstyr udgør den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne ved fortrydelsesretten er opfyldt.

I tilfælde af at en vare bliver returneret i overensstemmelse med returneringsbetingelserne, men viser tegn på at have været brugt og/eller er blevet beskadiget, kan redcoon tilbageholde en vis procentdel af salgsprisen. Dette gælder ikke, hvis varen kun visuelt er blevet kontrolleret, og derved kun kort har været taget ud af emballagen. Derudover forudsættes det at emballagen ikke er blevet revet i stykker eller beskadiget fuldstændig.

I mange tilfælde kan du undgå at formindske værdien af produktet, ved ikke at tage varen i brug. Vores erfaring siger os, at en formindskelse af varens værdi ofte finder sted, fordi produktet ikke er returneret i væsentlig samme stand.

Nedenfor i oversigten vil du kunne se eksempler på årsager til nedsættelse af salgsværdien og procentnedsættelsen for de forskellige produktgrupper.

Tilstand af de returnerede varerA-varer:B-varer:
 

Fuldstændig, ubrugt,
ubrudt forsegling/emballage

Fuldstændig men: forsegling brudt, tegn på brug eller beskadigelse
Ufuldstændig: beskadiget vare, dele af produktet mangler

Husholdsningsapparater (inkl. hvidevarer) 100 % 30 % - 50 %
Computere, notebooks (inkl. tilbehør) 100 % 30 % - 50 %
Digitale kameraer & videokameraer 100 % 30 % - 50 %
Telefoni & kommunikation 100 % 30 % - 50 %
HiFi, DVD-systemer, hjemmebiografsæt 100 % 30 % - 50 %
Fladskærme 100 % 30 % - 50 %
Øvrigt tilbehør 100 % 30 % - 50 %
Øvrigt assortiment 100 % 30 % - 50 %
Software & hukommelseskort 100 % Ingen mulighed for returnering efter forseglingen er brudt!
Hygiejneartikler (barbermaskiner,
elektriske tandbørster osv.)
100 % Ingen mulighed for returnering efter produktet er taget i brug!

 

Adgangskode

Hvad er kravene til en adgangskode?
De fleste alfanumereriske tegn er tilladt såsom A-Å, a-å, 0-9, omlyde, diverse specialtegn osv. Det er imidlertid ikke muligt at anvende anførseslstegn og apostroffer samt arabiske, kinesiske, græske, kyrilliske eller lignende skrifttegn. Længden på adgangskoden: minimum 8 tegn, maksimum 13 tegn.

Hvordan får jeg en ny adgangskode?
Hvis du har glemt din adgangskode, kan du bruge funktionen ”Glemt adgangskode”. Denne finder du på tilmeldingssiden til din kundekonto (MIT REDCOON) og i bestillingsprocessen. Efter at have indtastet din e-mail-adresse (allerede brugt hos redcoon), vil du inden for få minutter modtage en e-mail med et aktiveringslink. Ved at klikke på linket åbnes redcoons side i et nyt vindue, hvor du kan angive en ny adgangskode.

Hvorfor kan jeg ikke ændre min adgangskode?
Bemærk at aktiveringslinket kun fungerer på den computer, som du har sendt forespørgslen fra. Hvis du prøver fra en anden computer, vil linket være ubrugeligt. redcoons side skal også forblive åben, efter funktionen ”Glemt adgangskode” bliver benyttet.

Det kan ligeledes forekomme, at indstillinger i din webbrowser (cookies), på din computer eller i din software (firewall, proxy, antivirusprogram, spamfilter, etc.) gør at aktiveringslinket ikke (mere) fungerer, eller at e-mailen ikke når frem til dig. Skulle du ikke kunne få løst problemet, beder vi dig om at kontakte vores kundeservice.

Hvorfor er jeg blevet bedt om at ændre min adgangskode?
Anmodning om at ændre din adgangskode sendes fra tid til anden af redcoon. Hvis du har modtaget sådan en e-mail, selvom du ikke selv har bedt om det, vil vi bede dig om at kontakte vores kundeservice.

Min konto

Er det muligt at ændre min e-mail-adresse?
Ja. Log ind på ”MIT REDCOON” med din gamle/forkerte e-mail-adresse og adgangskode. Under menupunktet ”Redigér stamdata” kan du opdatere dine oplysninger. Hvis du ikke ved, hvad fejlen i din e-mail-adresse er, kan du henvede dig til vores kundeservice. Angiv venligst dit kunde- eller ordrenummer for en hurtigere afvikling.

Kan jeg ændre min leveringsadresse?
Ja. Log ind på ”MIT REDCOON” med din e-mail-adresse og adgangskode. Under menupunktet ”Redigér stamdata” kan du opdatere dine oplysninger.

Diverse spørgsmål

Hvorfor er indkøbskurven tom, selvom jeg har tilføjet et produkt?
Dette kan hænge sammen med indstillingen for de såkaldte cookies (for mere information, se venligst afsnittet om persondatapolitik. Muligvis er disse i øjeblikket blokeret pga. dine aktuelle indstillinger af din webbrowser (Internet Explorer, Mozilla Firefox osv.). For at kunne foretage et køb, er du derfor nødt til at ændre disse indstillinger for din browser.

Hvis problemet fortsætter, til trods for at du har accepteret cookies, kan det være at de bliver blokeret af din firewall f.eks. i et antivirusprogram. Du kan derfor også blive nødt til at undersøge indstillingerne til dit antivirusprogram.

Hvordan kan jeg sammensætte min ønskeseddel?
Du kan sammensætte din ønskeseddel, så længde du har en kundekonto hos redcoon. Det gøres helt simpelt:

  • Åbn produktsiden på det produkt du er interesseret i
  • Klik på linket ”Tilføj til ønskeseddel”
  • Under ”MIT REDCOON” kan du administrere din ønskeseddel (offentliggøre, bearbejde osv.)

(1) B-produkter = Produkter som er defekt eller ikke er i original emballage

Tilmed dig nu vores nyhedsbrev!

Godkendt sikkerhed

SSL

Køb sikkert hos redcoon

EAN

Visa & MasterCard

Forslag?

Din mening er vigtig for os - bedøm vores webshop!
Udfyld form

Skjul denne meddelelseFor at kunne tilbyde dig den bedst mulige oplevelse, tilpasser vi vores hjemmeside til dine behov ved at gemme dine indstillinger og valg i cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. For yderligere information omkring cookies, klik her.