Generelle vilkår

Download som PDF

redcoon Danmark ApS
Farum Gydevej 64
DK-3520 Farum

Tlf. +45 70 23 70 39 (alm. takst)
E-mail: info@redcoon.dk
SE/CVR-nr.: (DK) 32 67 54 92

redcoon Benelux BV
SE/CVR-nr.: (DK) 32 13 58 11

§ 1 Aftaleindgåelse

Før du accepterer et køb, skal du godkende redcoons generelle handelsvilkår og persondatapolitik. Du opfordres til at læse betingelserne igennem, for at gøre dig bekendt med hvilke forpligtelser og rettigheder, du har. Handelsvilkårene og persondatapolitikken kan begge downloades som PDF-format.

Inden du godkender din ordre, får du en oversigt at se med alle dine afgivne oplysninger, så du har mulighed for at sikre dig,
at alt er korrekt.

Du kan i løbet af hele ordreprocessen følge hvor langt du er nået, og du kan navigere tilbage for at kontrollere eller rette oplysninger.

§ 2 Priser

Alle redcoons priser er i danske kroner inkl. 25% moms, men ekskl. leverings-, installations- og forsikringsomkostninger. Priserne er dagspriser. Der kan pålægges et betalingskortgebyr alt afhængig af hvilken betalingsform, du vælger. På nuværende tidspunkt gælder dette ved betaling med Visa og MasterCard.

Alle ekstra omkostninger og gebyrer vil blive vist, inden du accepterer dit køb.

Du kan læse mere om leveringsomkostningerne ved at klikke her.

§ 3 Betalingsystem

Ved Dankort-betalinger trækkes beløbet når ordren er blevet afsendt fra vores lager.

Ved betalinger med kreditkort indgår slutbrugeren en aftale med vores partner-virksomhed redcoon Benelux B.V. Disse transaktioner vil blive behandlet med det samme.

§ 4 Ordrebekræftelse

Du modtager en ordrebekræftelse for dit køb umiddelbart efter, at redcoon har modtaget din ordre. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, evt. leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte produkter.

Aftaler om køb af produkter anses for endeligt indgået, når du har modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail.

§ 5 Leveringsbekræftelse

Når dine produkter er blevet sendt fra vores lager, vil du modtage en leveringsbekræftelse pr. e-mail.

Hvis du har bestilt et produkt, som bliver sendt som pakke med Post Danmark, vil du også modtage et Track&Trace link, så du kan følge pakkens rute.

Ved betalinger med Dankort bekræftes det ligeledes i denne mail, at pengene er trukket fra dit kort.

§ 6 Levering

I Danmark leverer vi alle vores pakker med Post Danmark bortset fra store fladskærme og hårde hvidevarer, der sendes med Skanlog. Desværre leverer vi ikke til Grønland og Færøerne. Levering af XL-varer er til kantstenen. Der kan arrangeres opbæring, installation og bortskaffelse af gammelt produkt imod ekstra betaling.

Den forventede leveringstid vises ved hver enkelt produkt, inden du afgiver din endelige ordre. Leverings- og servicepriserne vises i indkøbskurven, når et produkt er blevet tilføjet. Prisen afhænger af antallet af bestilte varer, deres vægt og størrelse.

Fakturaen for dit køb vil blive leveret sammen med dit bestilte produkt.

§ 7 Varemodtagelse

Ved modtagelse af din vare skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader. Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du ikke mener lever op til det bestilte.

Vi beder dig kontakte vores kundeservice, hvis du har afvist en vare, eller hvis du opdager at varen er beskadiget eller defekt efter udpakning. Derefter vil vores kundeservice hjælpe dig videre i processen.
Ved transportskader af pakkesendinger med Post Danmark skal du rapportere dette til os senest 5 hverdage efter modtagelse af varen.

For XL leveringer med Skanlog skal transportskader meldes inden for 24 timer, efter du har modtaget din vare. Skulle du ikke være hjemme på leveringstidspunktet, så vil Skanlog efterlade dit produkt foran din fordør, i din garage eller lignende, med mindre du bor i et etagebyggeri. Ansvaret hviler fuldt ud på dig, så sørg derfor for at arrangere et leveringstidspunkt, hvor der kan være nogen hjemme til at tage imod dit produkt.

§ 8 Fortrydelsesret som forbruger

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, gældende fra modtagelsesdatoen på produkter købt online. (Ved handelskøb er der ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.)
Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag.

Fortrydelsesretten er betinget af, at varen returneres i væsentlig samme stand, mængde og i original emballage. Ved køb af elektronisk udstyr udgør den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne ved fortrydelsesretten er opfyldt.
Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, vurderes varen skønsmæssigt af redcoon ud fra en mulig salgsværdi.

Retten til at fortryde sit køb og få refunderet hele købsprisen gælder ikke for:

  • Lyd-, video-optagelser (f.eks. DVD’er) og EDB-software, hvor forseglingen er blevet brudt
  • Hygiejneartikler, som ikke længere er i original, uåbnet emballage

Hvis du ønsker at returnere dit produkt vil vi bede dig om at kontakte vores kundeservice pr. telefon eller via online chat for at få et RMA-nummer tildelt. Herefter kan varen sendes til:

redcoon Service Point
Nordager 28
6000 Kolding

Omkostningerne for returforsendelsen er for din egen regning.

Varer kan ikke afleveres personligt på vores adresse og kan ikke sendes til vores postboksadresse.

Vi beder dig vedlægge en kopi af din kvittering og skrive dit RMA-nummer uden på emballagen.

§ 9 Ændring eller annullering

Hvis ud ønsker at ændre eller annulere din ordre, bedes du tage kontakt til redcoons kundeservice pr. telefon, e-mail eller online chat.

Vores medarbejdere kan hurtigt justere din ordre, HVIS varerne endnu ikke er afsendt fra vores lager.
Er varerne allerede afsendt, kan ordren ikke justeres, men så gælder naturligvis den 14-dages fortrydelsesret, hvis du er forbruger.

§ 10 Reklamationsret

Som forbruger har du 2 års reklamationsret efter købelovens regler regnet fra varens modtagelse.
Hvis du ikke er forbruger (handelskøb), gælder 12 måneders reklamationsret fra fakturadatoen.

For enkelte produkter er reklamationsperioden dog længere. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid og senest 2 måneder efter, at fejlen er opdaget eller burde være opdaget.
Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen på produktet er forårsaget som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, hvis serienummeret er fjernet eller ødelagt, samt hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding.

Hvis du vil reklamere over dit produkt, beder vi dig tage kontakt pr. telefon eller via online chat til vores kundeservice for at få et RMA-nummer tildelt og for at få arrangeret, hvornår dit produkt kan blive afhentet. redcoon dækker omkostningerne til returforsendelsen arrangeret igennem os, men forsendelsen er dit eget ansvar.

Varer kan ikke afleveres personligt på vores adresse og kan ikke sendes til vores postboksadresse.

Varer skal returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det gældende produkt fremgår. Vi vil også gerne bede dig om at skrive dit RMA-nummer uden på emballagen for at gøre ekspeditionstiden hurtigere.

Ved tilbagelevering af defekte varer, hvor den defekt, du har angivet, ikke kan konstateres af redcoon, vil varen blive tilbagesendt til dig inkl. et undersøgelsesgebyr. Undersøgelsesgebyret bliver altid udregnet i forhold til varens pris. Vi opkræver maksimalt 500,- kr. i undersøgelsesgebyr.

§ 11 Sikkerhed

Alle de oplysninger, vi modtager om dig, opbevares i binær form i vores kundedatabase, så længe det er nødvendigt, i forhold til vores behandling af dit køb og administrationen.

Databasen er kun tilgængelig for betroede medarbejdere og er beskyttet af sikkerhedsforanstaltninger som f.eks. firewall, password og bruger beskyttet adgang.

§ 12 Ansvarsbegrænsning

I det omfang redcoon måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab, så som tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger m.v.

redcoon påtager sig ikke ansvar for forsinkelse eller tab af data i forbindelse med f.eks. reklamationer eller reparationer. Vi opfordrer derfor vores kunder til altid at foretage back-up af materiale på indleverede produkter.

§ 13 Forbehold

redcoon tager forbehold for trykfejl, pris- og kursændringer, udsolgte og udgåede varer, tekniske problemer samt ændringer i produkternes specifikationer.

Medmindre andet er specificeret vil de produkter der forhandles af redcoon være europæiske modeller. Som udgangspunkt kan vi derfor ikke garantere at produktet bliver leveret med en dansk manual.
Dog kan du i mange tilfælde downloade en dansk version via fabrikantens hjemmeside. Læs mere om dette her.

§ 14 Dansk ret

Alle kontrakter følger dansk ret, og alle kontrakter er på dansk.

Godkendt sikkerhed

SSL

Køb sikkert hos redcoon

Visa & MasterCard

Forslag?

Din mening er vigtig for os - bedøm vores webshop!
Udfyld form

Skjul denne meddelelseFor at kunne tilbyde dig den bedst mulige oplevelse, tilpasser vi vores hjemmeside til dine behov ved at gemme dine indstillinger og valg i cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. For yderligere information omkring cookies, klik her.