Marketing

Omnichannel

Et af de vigtigste aspekter at overveje, for at en virksomhed kan få succes i dag, er effektiv markedsføring.

Med så mange konkurrenter og nye produkter, der udgives hvert minut, er det svært at holde trit med, hvad forbrugerne ønsker, især da de kan vælge fra et så omfattende udvalg af muligheder. Forbrugerne i disse dage bekymrer sig ikke kun om kvalitet længere, de bekymrer sig også om prisen. Men de vil stadig have det bedste fra begge verdener.

En måde virksomheder har lært at give forbrugerne, hvad de ønsker, er ved at implementere en omnichannel marketingstrategi

 

Indsigt i omnichannel

Omnichannel marketing sigter mod at give en ensartet brandoplevelse gennem flere kanaler, så virksomheder kan nå deres målgruppe på den mest effektive måde.

Målet med denne strategi er at give kunderne en problemfri oplevelse, når de interagerer med en virksomhed, uanset hvilken kanal de vælger at bruge, for at opnå et ultimativt mål, der tilfredsstiller alle kunder. Det betyder, at forbrugerne ikke længere er fokuseret på én specifik kanal, men snarere alle tilgængelige muligheder.

Virksomheder, der implementerer denne strategi, ser normalt meget bedre resultater end dem, der ikke gør det, som vist af mange forskellige casestudier. Blandt disse er Intels kampagne for at promovere deres helt nye teknologi til 2015-feriesæsonen, og Red Bulls forsøg på at etablere en ensartet oplevelse mellem online og offline kanaler.

Sådan bruger virksomheder omnichannel marketing

Omnichannel marketing er et relativt nyt koncept, og mange virksomheder mangler endnu at implementere denne strategi i deres systemer. Brugen af ​​teknologi har dog gjort det meget nemmere for virksomheder at nå disse mål hurtigere end nogensinde før.

Mens nogle mennesker måske stadig tror, ​​at det er svært at implementere omnichannel marketing, er der virksomheder, der allerede har bevist, at de tager fejl. Et af dem er modemærket Elvi, som var i stand til at nå deres mål om at nå ud til flere mennesker, selvom de kun brugte to kanaler. Også andre virksomheder oplevede gode resultater; for eksempel viste en undersøgelse, at omkring 60 % af forbrugerne, der handlede i butikken, sandsynligvis også ville foretage et køb online.

Vil du læse mere eller har brug for hjælp til at implementere denne omnichannel strategi? Klik her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.