Marketing

Tre tips til at blive klogere på digital markedsføring

Ejer du en hjemmeside og ønsker at få den højere op i søgeresultaterne på de forskellige søgemaskiner? Er du blot nysgerrig efter, hvordan internettet fungerer, når du søger på et søgeord hos søgemaskinerne? Eller ønsker du at blive uddannet i digital markedsføring og vide mere om de forskellige begreber indenfor SEO verdenen? Ja, så er der forskellige ting, som du gøre brug af for at blive inspireret til dette. Her giver vi tre gode tips til at blive klogere på digital markedsføring, så hæng på her. 

Hør en podcast om Domæne rating

Mange tror, at domæne rating er en rating, hvor Google rater hele domænet som helhed. Dette er dog ikke tilfældet. Søgemaskinen vurderer i stedet for sider og det er mest hovedsiden, der får den højeste score. Hvis dette stadig lyder som volapyk i dine øregange, så hør en podcast om emnet og bliv langt klogere på domæne rating. Det kan være lidt kompliceret at forstå og derfor er det dejligt at få det forklaret af eksperter på området. Det kan være, at det vil være noget, som du gerne vil sætte dig mere ind i, i fremtiden. 

Spørg i dit netværk 

Hvis du er en virksomhed, der gerne vil styrke sin digitale markedsføring kan du med fordel spørge ud i dit erhvervsnetværk, hvordan de har grebet sagen an. Hvad har de erfaring med virker? Hvad virker ikke? Hvilke strategier har de lagt, som de synes, gør, at kunderne konverterer mere? Ja, spørgsmålene står i kø, når man gerne vil føle, at man har mere styr over sin digitale markedsføring, der nemlig hurtigt kan synes som en sand jungle. 

Få styr på SEO

Har du allerede en hjemmeside, men oplever, at der ikke er så meget trafik til den, kan du opgradere din indsats i forhold til SEO. Her kan du analysere, hvilke søgeord, der typisk bliver brugt i din branche og dernæst integrere dem i dine tekster på hjemmesiden. Dette skulle gerne forøge trafikken af kunder, fordi du kommer højere op i søgefeltet, fordi din hjemmeside bliver vurderet til at være med relevant indhold. Vær her opmærksom på, at søgeord både kan være enkeltstående ord, spørgsmål og hele sætninger. Mange satser nemlig kun på enkeltord, hvilket gør, at muligheden for at kunderne finder dig, snævres ind. Derfor, sæt dig i kundernes sted og tænk over, hvilket spørgsmål, de ville stille for at finde netop dig. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.