Marketing

Vordende fastarrangør? Sådan markedsfører du dit arrangement effektivt

Når man har et arrengement på vej, så er det vigtigt, at man kan markedsføre om det, så det kommer ud til flest muligt mennesker. Jo flere mennesker der får besked om arrangementet, jo flere kan man også risikere, at der dukker op, og det giver flere penge i kassen i sidste ende. Derfor får du her nogle tips til, hvor man bedst og mest effektivt, kan markedsføre for sit arrangement. Hvilken måde du ønsker at markedsføre, er også op til, hvor mange penge du ønsker at lægge i det. Det skal også kunne betale sig, i forhold til de penge man bruger, og den indtjening, det giver når markedsføringen lykkes.

De sociale medier

En nem og nok også den billigste måde at markedsføre sig selv, og andre produkter på. 77% af den danske befolkning har Facebook, som de bruger i mere eller mindre grad dagligt. Derfor er det også en nem og effektiv måde på, at markedsføre et arrangement. Man kan oprette en begivenhed på Facebook, og få folk til at dele, så det når ud til mange mennesker. Det samme gælder for instagram. 

Lav en hjemmeside

Hvis det er et arrangement, som skal holdes flere gange, og altså ikke er en engangsarrangement. Så kan det anbefales, at man laver en hjemmeside om arrangementet. På dette website kan man fortælle om arrangementet, og man kan også dele budskabet om hjemmesiden. Også når man søger på et arrangement på google, så dukker sidden op, og på den måde, også en forholdsvis billig måde at markedsføre på.

Nyhedsbrev

Når man har sin hjemmeside, så kan man tilbyde sine læsere, at tilmelde sig et nyhedsbrev. Det er endnu en online mulighed, for at dele et budskab, om alt mellem himmel og jord. Hvis det er tilfældet, at man ønsker at sende nyhedsbreve ude, så sørg for, at sætte dig ind i, hvordan man skriver indbydende nyhedsbreve, så folk får lyst til at læse dem.

Old-fashion-way, avisen

Hvis du gerne vil helt uden om online markedsføring, så findes der stadig fysiske (men også online) aviser, hvor man kan få en klumme, hvor man kan markedsføre om et arrangement. Dem, som læser aviser, vil blive opmærksom på arrangement, og så vil det måske blive delt mund-til-mund. Det vil sige, at dem som læser aviser, fortæller om det til nogen de kender, som så fortæller det videre til nogen de kender. At annoncere i avisen, er dog mest berettet mod den målgruppe, som læser aviser nu-til-dags, hvilket er primært den ældre generation.

Plakater og flyers

Hvis du har en kreativ hjerne, så kan man også markedsføre ved at lave plakater, som man kan hænge op. Der, hvor målgruppen til arrangementet ofte findes, kan man lægge nogen flyers hos, og man kan hænge plakater op. Det er vigtigt, at man når du til selve målgruppen, da det er dem man gerne vil have fat i. Når først den rette målgruppe får besked, så vil de, hvis de er interesseret i arrangementet, fortælle det videre til dem de kender, for at skabe omtale for det.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.