Du undrer dig måske over, hvad søgemaskineoptimering er, eller om det er noget, du bør investere i. SEO kan gøre en stor forskel for din placering på dit websted og din forretningsstrategi. Hvis du ikke bruger dette uundværlige værktøj, går du glip af muligheden for at få din virksomhed fundet online af flere mennesker. Læs videre for at få flere oplysninger om, hvordan søgemaskineoptimering fungerer, og hvorfor det er så vigtigt i dagens online-verden.
Hvad er søgemaskineoptimering?
Søgemaskineoptimering er et begreb, som du måske har hørt kastet rundt med, men som du ikke rigtig har forstået, hvad det egentlig betyder. Hvad gør det? Hvordan virker det? Hvorfor skulle du bekymre dig om SEO, hvis du allerede har nok trafik til mit websted? Det er alle gode spørgsmål. Du kan få svarene i denne artikel.
En markant forskel
SEO er processen med at forbedre et websteds eller en websides synlighed og placering i søgemaskinernes resultatsider (SERP). Jo højere dit websted vises i søgemaskineresultaterne, jo mere sandsynligt er det, at folk vil besøge dit websted. På den måde har du større chance for at få potentielle kunder til din hjemmeside, hvilket vil øge chancen for salg og derved øge chancen for en større omsætning. Det hele hænger altså sammen.
For at SEO kan være effektivt, skal det gennemføres korrekt og konsekvent. Der er mange faktorer, der bidrager til, hvor godt dit websted rangerer i søgemaskinerne, herunder bl.a:
– Titletags og metabeskrivelser på dine sider
– Indholdet på dine sider
– Antallet af links fra andre websteder, der peger på dine sider
– Hvor hurtigt dit websted indlæses
– De søgeord, som du anvender i din SEO-strategi
Hver af disse faktorer skal tages i betragtning, når du optimerer et websted med henblik på SEO. En omfattende SEO-strategi vil omfatte alle disse faktorer, og det er derfor, at det kan tage tid at sætte sig ind i. Og det er også derfor, at der ikke skal så meget til, for at det ikke bliver gjort ordentligt eller mest optimalt, hvilket faktisk kan ende med at have en mere negativ en positiv effekt på din hjemmeside.
Der er en række forskellige typer SEO, der kan bruges i forbindelse med hinanden for at opnå maksimal effektivitet: on-page optimering , off-site optimering (eller backlinks) og indholdsoprettelse. On-page optimering henviser til alle ændringer, du foretager direkte på dit websted eller din webside. Det omfatter ændring af elementer som titletags, metabeskrivelser og billeder samt strukturelle ændringer som f.eks. tilføjelse af flere interne links på hele siden eller flytning af eksisterende links. Off-Site-optimering er ting, du ikke har kontrol over, såsom knapper til deling af sociale medier, der linker til din hjemmeside og lignende.
Der er altså meget at blive klog på, og derfor kan det være en fordel at få hjælp af en ekspert. Klik ind og læs om seo ekspert på følgende link: https://joneseo.dk. Her får du meget mere viden om, hvordan en ekspert kan gå ind og hjælpe dig og tage ansvaret for din hjemmeside.