Online

Faren ved at købe ny hjemmeside

Driver du en virksomhed har du nok også allerede tænkt på at skulle have en hjemmeside, hvis du ikke allerede har det. I denne artikel vil jeg forklare lidt omkring, hvad du skal have i tankerne når du kigger på en hjemmeside pris.

1. Hold øje med bindingerne

Vi går lige på og hårdt og starter med den de allerfleste bliver fanget på.

Ingen engangsbetaling samt lav betaling per måned (gerne omkring 500 kroner).

Det lyder jo rigtig godt på overfladen, men er det så også det når man læser det med småt i kontrakten? Det er det sjældent og jeg kan også nemt forklare dig hvorfor.

Du binder dig oftest i en årrække, gerne 5 år eller længere. Så bliver 500 kroner om måneden lige pludselig til mange penge for en hjemmeside: 60 * 500 = 30.000 kroner som minimum for en simpel hjemmeside.

Og det er ikke engang det værste – Nej, det værste er, at du ikke engang selv ejer hjemmesiden. Hvis du siger op, så slettes hjemmesiden og du står tilbage med ingenting medmindre du kører de fulde 5 år.

Derfor du altid skal holde øje med bindinger, hvis en pris virker for lav til at være sand.

2. Kan hjemmesiden det den skal til prisen

Det andet, men også utrolig vigtige du skal forholde dig til, er om prisen også hænger sammen med det der skal laves. Får du en pris på 1.990,- men du skal have booking system, produkt håndtering, mange sider med kontaktformularer så folk kan kontakte dig, så er det ikke sikkert en pris på 1.990,- holder.

Vær derfor meget konkret med, hvad du har brug for på hjemmesiden og vær sikker på, at prisen holder stik med det hjemmesiden skal kunne.

Langt de fleste webbureau tager nemlig ekstra, hvis der skal mange funktioner på, da disse tager ekstra mandetimer.

3. Hvad siger andre kunder

Anmeldelser er en god ting, så tjek gerne webbureauet ud inden du vælger dem – Og selvfølgelig også tag en snak med dem enten telefonisk eller fysisk.

Jo bedre mavefornemmelse du har, jo mere sikker kan du være på din beslutning og der hjælper anmeldelser fra tidligere kunder utrolig meget.

Dette gælder sådan set også ved at tjekke deres tidligere referencer ud. Kan du se noget du kan lide? Og har webbureauet lavet det før, jamen så kan det nok også godt lade sig gøre med din hjemmeside.

Konklusion

Det gælder om mavefornemmelse og være sikker på du ikke bliver snydt med lange bindinger. Også derfor den billigste pris ikke altid er den bedste. Undersøg markedet grundigt og læs kontrakterne ordentligt. Så står du lidt bedre stillet når du skal have en ny professionel hjemmeside til din virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.