Professionelle hjemmesider skal være søgemaskinevenlige
Har du været i gang med at opbygge din egen hjemmeside, og er du egentlig tilfreds med den måde, som den er kommet til at se ud på? Så kan det være, at du mener, at du er klar til at gå i luften med den. Og det kan da også meget vel være, men det kan også lige så godt være, at du har overset noget af det aboslut vigtigste, når der er tale om en hjemmeside, som du gerne vil have, der ikke bare er professionel i sit virke, men som også giver dig de resultater, som du drømmer om.
Hvordan finder du frem til en ny hjemmeside?
Og her er der tale om, hvorvidt din nye hjemmeside er søgemaskinevenlig eller ej. Når vi skal finde frem til en ny hjemmeside, sker det nemlig ofte via de forskellige søgemaskiner, vi kan finde online. Og her udvælger vi ofte en af de første resultater, der kommer frem, hvorefter vi har fundet svar på det, vi søgte.
Dem der ikke ligger øverst eller måske er på helt andre sider, som det gør sig gældende, hvis du foretager en søgning i Google, vil således være tabte.
Start med at lave en god SEO-analyse
Derfor handler det for dig om at sørge for, at du har styr på din SEO, før du går i luften med din hjemmeside. Du bør herfra starte med at lave en god SEO-analyse, der kan fortælle dig noget om, hvad det er for nogle ord, sætninger og fraser, som du skal gøre bug af i dine tekster på din hjemmeside for at blive fundet af din målgruppe.
Disse skal du gøre til en del af dine tekster i et naturligt omfang, og måske skal du også have skrevet nogle flere eller mere uddybende tekster. Det kan godt være et stort arbejde.
Sørg for at du kan finde i de online søgemaskiner
Men det er netop det arbejde, der vil sørge for, at du kan blive fundet i Google.
Google leder efter blandt andet tekster, og hvis du så for eksempel har lavet en hjemmeside, som kun har tekster i meget begrænset omfang, vil Google have svært ved at rangere dig. Du vil derfor blive konkurreret ud af de af dine konkurrenter, der netop har sørget for at lave noget godt indhold.
Med indhold er det dog ikke nødvendigvis kun tekster, du skal have fokus på. Det kan i lige så høj grad være gode videoer og beskrivende billeder.
Hvad venter du på?
Når du har gjort dig et godt SEO arbejde, er der større sandsynlighed for, at du vil få en god placering, hver gang der foretages en søgning online, og det betyder, at dine fremtidige kunder og brugere vil have lettere ved at finde frem til dig og eventuelt bidrage til de resultater, som du drømmer om med din hjemmeside.
Så hvad venter du på? Du har stadig et stort arbejde forude.