Online

Sådan giver du dine medarbejdere de bedste muligheder for hjemmearbejde

Coronaepidemien var bestemt ikke nogen fornøjelse at have med at gøre. Faktisk var den sørgelig, ekskluderende, dyr og decideret fatal for mange mennesker.

Men midt i alt kaos, lærte vi også af den. Vi lærte, at vi sagtens kunne holde sommerferien i vores eget dejlige Danmark, vi lærte at være ’sammen, hver for sig’ og vi lærte at arbejde på nye måder.

Sidstnævnte har betydet, at vi som virksomhed også har måtte tilgodese vores ansatte og give plads til mere balance i deres liv ved at lade dem arbejde derhjemme. Men hvordan understøtter du bedste dine ansatte i deres hjemmearbejde? Det giver vi 3 gode råd til her.

Sørg for IT-sikkerheden

Hvis dine ansatte skal kunne tilgå arbejdspladsens data fra deres eget – og andre – netværk end arbejdspladsens lukkede system, så er det vigtigt, der er styr på IT-sikkerheden.

Det betyder, at du skal sørge for, der er installeret antivirus og firewall på deres PC, men også at der f.eks. bruges tiltag som 2-faktor-login, hvis de f.eks. skal logge på fællesdrevet fra deres tablet.

Sørg også for, at deres udstyr er omfattet af en effektiv backup-plan, så I ikke risikerer at miste kostbar data.

Sørg for glidende overgange mellem kontoret og hjemmekontoret

Det må aldrig blive til besvær at tage en arbejdsdag derhjemme. Og det behøver det hele ikke! Med et setup, hvor du kører hosted desktop, kan dine medarbejdere nemlig tilgå deres IT-værktøjer og filer fra alle steder – bare de logger ind på deres online skrivebord.

Det sikrer en glidende overgang, hvor man kan fortsætte sit arbejde, uanset om man er på en ny computer, en anden type enhed eller et andet sted i verden.

Prøv hosted desktop hos Intrahost.

Træn dine ansatte i at skabe gode vaner hjemme

Det kan være svært at arbejde hjemme, hvis ikke man etablere gode vaner. Derfor kan du med fordel uddanne dine ansatte i, hvordan de bedst indretter sig. Det handler både om, at man har en ordentlig stol, har godt lyd, har frisk luft osv., lige så vel som det handler om at bygge gode vaner op. F.eks. bør man aldrig arbejde i sit soveværelse og man bør prøve at følge rytmen mellem arbejde og pauser, som man kender den fra firmaet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *