Online

Hemmeligheden bag virksomheden Egerbygs succes

Har du nogensinde hørt om håndværkerfirmaet Egerbyg? Hvis ikke, så er dette på tide, og du bør læse med her. Der er flere grunde til, at det er godt at kende til Egerbyg. Egerbyg er nemlig en virksomhed, der har opnået stor succes, hvilket kan være til stor inspiration for mange. Bag denne succes ligger naturligvis en særlig opskrift eller formel. Det er denne “hemmelighed bag succes” som denne artikel vil forsøge at dykke ned i.

Styr på kerneværdierne

Som sagt er Egerbyg et håndværkerfirma, som har opnået stor succes. Du kan bl.a. se Egerbyg LinkedIn virksomhedsprofil lige her. Det er ofte en god idé, at man som virksomhed har nogle kerneværdier, som man bygger sin virksomhed op omkring. Dette har Egerbyg i den grad forstået. De arbejder bl.a. ud fra principper som gennemsigtighed og direkte kundekontakt. Derudover er kvalitet og professionalitet i højsædet, hvilket bestemt også er stærke kerneværdier. Når man arbejder ud fra et sæt værdier, som er givet på forhånd, kan dette være med til at sikre en rød tråd i virksomheden. Det gør det også nemmere for de ansatte i virksomheden at forholde sig til deres eget arbejde. De ved, hvad de bør stræbe efter, og hvilket pejlemærker de har at sætte for sig selv. På denne måde kan et sæt kerneværdier ofte garantere en retning i en virksomhed. Dette har Egerbyg forstået, hvilket de hver dag profiterer af.

Direkte kundekontakt og mindre bureaukrati

Egerbyg tilstræber i så høj grad som overhovedet muligt den direkte kundekontakt. De sætter gennemsigtighed i virksomheden højt. Både for medarbejdernes og kundernes skyld.

Hos Egerbyg tror de på, at man opnår det bedste resultat rent håndværksmæssigt, når kunden og håndværkeren indgår i en tæt dialog. Når kunden og håndværkeren taler meget sammen, forsøger man at undgå, at der kunne opstå evt. konflikter eller misforståelser. Det er kunden, som ved, hvordan resultatet gerne skal blive, og det er vigtigt, at håndværkeren forstår og har samme vision for resultatet som kunden. Ved at håndværkeren og kunden taler tæt sammen, forsøger man også at mindske bureaukratiet. Der er ikke nogen mellemled i kommunikationen, som altså bare foregår direkte fra kunde til håndværker. Hos Egerbyg har de god erfaring med, at gennemsigtighed er det mest effektive, når man skal opnå det bedst mulige resultat.

Et sundt arbejdsmiljø og god trivsel

Sidst men ikke mindst har de i Egerbyg forstået, at god trivsel går hånd i hånd med dygtighed. Jo gladere den enkelte håndværker er for at arbejde i Egerbyg, des bedre et arbejde vil han eller hun udføre. Den gode trivsel er altafgørende for, at håndværkeren udfører et tilfredsstillende stykke arbejde. Det samme gør sig gældende, når det kommer til arbejdsmiljø. Det er vigtigt, at man giver sine ansatte nogle trygge rammer og nogle ordentlige rettigheder. Dette er med til at sikre et godt arbejdsmiljø, hvilket i længden leder til, at folk gør deres arbejde bedre. Derudover har det selvfølgelig også værdi i sig selv med glade medarbejdere. Det er bestemt noget man bør forsøge at stræbe efter.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.